Oväntad vändning

En fredagkväll helt utan något inplanerat är ganska ovanligt. Jag tänkte därför att jag skulle unna mig dubbelpass idag. Det började ju med gym imorse och så tänkte jag att om vädret tillät skulle det bli löpning efter jobb. Vädret tillät det, men min kropp varhelt slut. Det innebar att när jag landade i lägenheten efter jobbet vid 15 blev det såhär:
 
 
 
Men efter en timme soffliggande sprack solen igenom molnen ordentligt och jag tänkte att jag måste ju ändå gå ut med hunden. Så jag drog på mig löparkläderna och tänkte att uppvärmningsrundan på en kilometer kunde jag ju ta med hunden oavsett om jag skulle fortsätta springa eller inte. 
 
Jag ska inte komma med något struntprat om att benen bara fortsatte av sig själva, för det gjorde de verkligen inte. Det var riktigt tungt idag. Men efter min kilometer med hunden lämnade jag in honom med tjoctröjan i lägenheten och bestämde mig för att en kort runda på 3 km kunde jag ju ta i alla fall. Det var fortsatt tungt, men det var glädje över att kunna springa i linne. 
 
 
Och när det ser ut som på bilden ovan så blir det ju faktiskt lite lättare att fortsätta låta fötterna gå. Så det slutade på 5 km totalt och även om det gick långsamt måste jag säga att jag är ganska nöjd med dagens insats. 
1 Linnea Dahlgren:

skriven

Där brukar jag också gå/jogga.. kanske springer på varandra nån gång :P haha

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer