Ett fotbollsdygn

Det senaste dygnet har varit totalt adrenalinfyllt. Senaste månaderna har jag ju börjat satsa ordentligt på fotbollen igen och det är så fruktansvärt roligt. Allt blir ju roligare när man gör det ordentligt och igår gjorde vi det banne mig ordentligt. 
 
Vi gick ju upp i division två inför den här säsongen, men har inte inlett jättebra. Inför gårddagens match låg vi sist. Och de vi skulle möta ledde serien. Men vet ni vad? Vi skrällde och jag gjorde min bästa match på länge. Det var en grym urladdning och jag svävar faktiskt fortfarande lite på moln. 
 
 
Det var en fruktansvärt hård match och vi var hårt pressade under långa perioder. Men på något sätt stämde det och vi hade för ovanlighetens skull turen på vår sida. På bilderna ovan ser ni först det fina vädret. Sen mina söndertrasade knän, det blir lätt så när man spelar som målvakt på konstgräs. Tredje bilden visar det fina diplomet jag fick idag då jag utsågs till matchens lirare i laget. Sista bilden är den korta text om matchen som publicerades i sydsvenskan i morse. 
 
Jag har idag ont i hela kroppen, men helt klart värt det. Hoppas på att vara återställd till lördag då vi har nästa match. 
 
 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer