Dagens träning och lite mera mat

Morgonen idag startade med en rejäl försovning, men efter att ha skyndat på rutinerna lite extra så blev jag faktiskt inte särskilt sen in till jobb. Dock blev min morgonpromenad inställd och jag skjuter upp den till imorgon istället. 

Kvällen har istället bjudit på fotbollsträning och nu är jag väldigt mör i kroppen och jag tror minsan det är dags att krypa till kojs nu om jag ska orka upp imorgon. Men först vill jag passa på att hylla rulladerna vi åt i söndags, och till lunch igår. Det var sista receptet i linas matkasse, och verkligen inget komplicerat. Rulladerna i sig är helt enkelt lövbiff med riven parmesanost på som rullats ihop och stekts lite lätt för ytans skull och sedan tillagats i ugnen. Superenkelt och jättegott. 

Tillrulladerna var det polenta, ven den med lite nedrörd ost, och en grönsakskompott med vitt vin. Allt toppades med ruccola. Superenkelt och supergott. Och det smakade minst lika bra i matlådan dagen efter. 

 
 
 
 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer