Morgontankar

-Planen den här veckan vad det gällde gympass var att jag skulle köra morgonträning måndag, tisdag fredag. Måndagen klarade jag av fint med ett biceps och tricepspass som fortfarande sitter i . Tisdagen bestämde jag mig för att skjuta upp till onsdagen då ett spontant infall av att renovera badrummet resulterade i att det inte fanns någon möjlighet att duscha på tisdagmorgon. Onsadgen kom och jag vaknade 1,5 timme senare än planerat, vet inte riktigt hur det gick till. Så onsdagen blev torsdag. Idag vaknade jag i tid, snoozade en gång och gicksedan upp och bytte om, plockade ihop träningsskor och handskar, tog bilnyckeln och åkte till gymmet. Utanför inser jag att jag glömt gymkortet och därmed inte kommer in. Nackdelen med obemannat 24h/dygn öppet gym, man kan inte snacka sig in om man glömmer kortet...
 
Detta resulterade alltså i att jag åkte hem. På ett sätt känns det ju jäkligt trist att jag inte får ihop mina gympass den här veckan, men å andra sidan försöker jag intala mig att det är okej. Jag har en väldigt krävande vecka just nu när det kommer till fotbollen och kommer antagligen få ihop 5 pass fotboll, minst.
 
Så nu försöker jag sitta här i lugn och ro och dricka mitt kaffe, och intala mig att det är okej. Det har varit en ganska lugn vecka hittills, men det blir en intensiv träningshelg. Fredagen bjuder på gym+spinning+fotbollsfys. Lördagen har två fotbollsträningar+ en målvaktsträning inplanerad för mig och söndagen går till att spela fotbollsmatch. Utöver det har jag ju faktiskt en fotbollsträning och en målvaktsträning ikväll.. Så det kanske inte är hela världen att mitt bröst/axelpass i morse blir flyttat till imorgon? Kanske inte... 
 
 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer