Pink Pink Pink

Det här är veckan då jag kommer igång med min älskade morgonträning igen. Jag kommer fortsätta med 4-spliten jag började köra efter innan julen, men jag kommer inte klara av alla 4 pass på en vecka då fotbollen kommer igång nu igen. Vi får ny tränare och ska spela division 2 det här året, och det är en resa jag vill vara med på. Därför kommer målet vara att genomföra 2-3 styrkepass per vecka. helst 3 såklart, men jag ska inte sätta för hög press på mig själv. 

Hur som helst var det hur skönt som helst att äntligen komma upp i tid igen. Och det var väldigt påtagligt hur svag och otränad jag är. Men jag hoppas verkligen bara det ligger i att jag behöver väcka kroppen och musklerna lite efter att de somnat in något. Jag vet ju att jag kan komma tillbaka ganska snabbt om jag bara är fokuserad. så nu blir det till att fokusera

 
På bilden ser ni mina nya Saucony från USA. De är så grymt sköna att strutta runt i. Hur väl de passar för löpning, vilket egentligen var syftet jag köpte de för, det vet jag inte än. Men tror jag använder de inne tills våren är här. Dumt att smutsa ner de fantastiskt lysande färgerna. 

Även de rosa gymhandskarna är från USA och kostade mig så mycket som 30 kr. Ganska lagom om jag får säga vad jag tycker. 
1 Mats:

skriven

Hej! Vad fick du ge för dina Saucony när du var i USA? Ska dit i mars så är nyfiken på hur mycket billigare det är. :)

Svar: Jag betalade 49 dollar, vilket är knappt halva priset jämfört med sverige. Det var även vad nike och asics-skor gick på, halva priset. Självklart går det att hitta ännu billigare på rea och så. Tips är att leta upp en outlet att åka till, där finns alla stora sportmärke. reebok och nike blev mina favoriter och hur mycket som helst inhandlades.
Josefin Sjöberg

2 Lisa Radojewska:

skriven

Grymt ju!

3 inthearena.blogg.se:

skriven

Gillar färgen på skorna, påminner om de jag har från asics. :)

4 Johana Duggin:

skriven

Intresserad av träning & Motivation?
kika in hos mig lite snabbt då :D

5 Hanna Nilsson Lange:

skriven

Avis på din gymhandskar! Snyggaste jag har sett!

6 Robin:

skriven

Med andra ord så kan man spara en hel del pengar på att handla sport och träningskläder i USA? Men hur kommer du undan tullen i Sverige då? Gömmer du grejerna i något hemligt utrymme eller? xD

Svar: Om jag är i USA och köper kläder checkar jag ju in de tillsammans med mina andra kläder i resväskan..
Josefin Sjöberg

7 Robin:

skriven

Okej, för jag trodde nämligen att de kollade sånt. För man har ju hört skräckhistorier där folk fått betala hur mycket som helst i tullavgifter :S

Svar: Men det är ju vid beställningar... och elektronik har jag hört talas om. Samtidigt hade jag ju använt alla kläderna som jag köpte vid det laget jag åkte hem. Du behöver ju inte tulla på dina tillhörigheter, och använda går ju inte att visa var eller när de köptes?
Josefin Sjöberg

8 Annelie:

skriven

Jag kör också på saucony och jag är riktigt nöjd. Är bland de bästa skorna jag provat! :) Skönt att vara hemma igen? Nu har du ju massvis med kläder att packa med på en fitnessresa.. ;)

Svar: haha, ja visst ja! HAr massvis!! Ska se till att lägga undan pengar nu då... vill du maila detaljerna till mig så jag kan bestämma mig? [email protected]
Josefin Sjöberg

9 Robin:

skriven

Ah, då förstår jag vad du menar =) Ja, använda kläder lär de ju knappast ifrågasätta om du köpt i Usa, eller om du köpt de i Sverige.

För det har de knappast tid med.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer