NU startar vi

Då var det måndag och det är dags att åter igen börja jobba. I och med det är det nu dags att styra upp rutinerna igen. Min tanke är att jag nu ska ta tag i rutinerna. Min plan är att den här veckan börja lite mjukt för att i nästa vecka testa på morgongymmet igen. Jag har fortfarande inte riktigt kommit rätt i tidszonerna, något vilse fortfarande.Så sedan jag kommit hem från USA har det inte riktigt känts lockande att träna. Bara sova. Jag har enbart hunnit med en fotbollsturnering igår. Men det var sjukt kul och vi gick till A-slutspel som är på söndag. 
 
Men veckans träningsplaner
1 pass löpning
1 pass magträning
1 Fotbollsträning (Gym om den blir inställd pga väder)
1 Fotbollscup
 
Utöver de passen funderar jag påatt försöka hitta någon nybörjaryogafilm på en 20-30 minuter som man kan öra igenom några gånger. För två år sedan så kom jag igång väldigt bra med yoga, och det är ju himla skönt att börja dagen med tid för sig själv i tystnad. Kan vara värt att satsa på igen. Jag funderar vidare. 
 
 Solnedgång i Santa Monica. Det kommer bli en hel del USA-bilder framöver...
1 Elisabeth:

skriven

Hej Josefin!
Jag är precis som du, gillar att träna på morgonen. Dock har jag aldrig styrketränat så tidigt, utan har bara kört promenader/annan lätt konditionsträning. Min fråga är vad dina tankar är om att styrketräna på morgonen? När jag läser runt på forum verkar många väldigt negativa, att det inte skulle vara bra för kroppen och musklerna osv. Men för dig verkar det ju funka super. Vad äter du innan/efter passet? Har du några andra tankar?

Tack för svar och för en trevlig blogg!

Elisabeth

Svar: hej!jag började svara, men kom fram till att det nog gör sig bättre som ett eget inlägg. håll utkik ;)
Josefin Sjöberg

2 Annelie:

skriven

Säg till om du hittar en bra yogafilm. Måste få till lite rörlighet i den här stela kroppen! :)

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer