Tåproblem

Fotbollsträningarna har dragit igång igen och det är högre tempo än någonsin. Roligare än någonsin också. Dock har jag ett problem. Eller ska jag vara riktigt ärlig två problem. Dels att min kondition är allt annat än den varit, men även att jag får så förbaskat ont i tårna. 

Varje januari blir naglarna blå, och i slutet av året tappar jag dem. Det innebär att när det är dags för att dra igång utesäsongen igen har jag tunna späda naglar som inte klarar pressen från fotbollsskorna, och blir blå igen. 

Det var fotbollsträning igår alltså. Det innebar att det var hur lätt som helst att slockna kl 22 och sov 7,5 timmar för att sedan gå upp och göra mig redo för jobb. 

Sovsällskapet inatt var den här lilla plutten

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer