Som en nybörjare

Juli 2011 var månaden då jag lade om mitt liv till att vara mer aktivt och bloggen ändrade inriktning till en blogg med fokus på träning. det första inlägget hitar ni här
 
Det har hänt mycket sedan dess och jag är väldigt stolt över den förändringen. Det senaste året har det dock varit ganska mycket upp och ner. Idag var jag tillbaka på gymmet igen. Jag känner mig verkligen som en nybörjare och som att jag inte tränat på en evighet. kroppen har lagt på sig de där trivselkilona och musklerna är betydligt mindre definierade. På ett sätt kan jag känna: Hur ska jag orka börja om igen? Det känns verkligen som att jag står på ruta ett. 
 
Men samtidigt vet jag ju att det inte är så. Skillnaden nu från då är att jag har det i mig. Jag har tekniken och kunskapen. Men jag har även muskler som vet hur man jobbar. En kondition som lätt arbetas upp igen om man bara ger det lite tid och tålamod. Jag vet att jag kan komma tillbaka på banan ganska snabbt. Ger jag det en månadmed bra rutiner och kosthållning så vet jag att jag kommer vara på god väg. Bara jag får vara frisk nu... 
 
Bilderna nedan, det var ett tag sedan... Då hade jag precis börjat. På riktigt. Kunde jag då, då kan jag nu
 
1 Sandra T:

skriven

Klart du kan! Du kommer komma upp dig snabbt! Vet att det e jobbigt att "börja om" men som du skriver så har du det i dig. Du e jätte duktig! Ta hand om dig finis!
Kram

Svar: Tack :) Kram!!
Josefin Sjöberg

2 Fia:

skriven

Jag känner igen mig, den känslan fick jag efter graviditeten. Men som du säger så är det ändå inte att börja om helt från ruta ett, man har det i sig.
Jag gav det 3 månader sen var jag i princip samma form igen, för man har det i sig om viljan finns! :)
Heja heja! kram

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer