Perfekt söndag

I det här hushållet är det tradition att sitta uppe och titta på superbowl. Det är också tradition att jag inte orkar vara vaken ens till matchen börjar utan går och lägger mig iställte. Igår var inget undantag. Trots det innebar det att jag inte kom i säng förrän halv tolv och då hade jag ändå svårigheter att somna. Till saken hör att jag brukar gå och lägga mig mellan 22.00 och 22.30 för att orka upp på mornarna. Det jag vill ha sagt är väl helt enkelt att jag är ganska så trött idag. Blir till att sova kl 21 ikväll gissar jag.
 
 
Annars har helgen varit strålande. Lördagen bjöd på andra halvan av en fotokurs där det repeterades grunder för slutartid, bländartal och ISO tillsammans med lite komposition, och kvällen spenderades i soffan med en mysig hund, stickning och serien Weeds. 
 
Men det som var helt awesome var söndagen. Lägenheten har på sista tiden förfallit mer och mer och börjat närma sig en riktigt hög nivå av kaos. Så söndagen startades (förutom med sovmorgon) med en inspirationstrip till ILVA (typ det danska IKEA). De har fantastiska möbler och när jag stod och tittade på de stora ljusstakarna på bilden till vänster insåg jag att det var rea på alla "acessoarer". Meganöjd! Kompletterade med IKEA för att köpa lite fotoramar, grytor och annat smått och gott. 
 
Väl hemma igen blev det grundlig städning av sovrummet, köket och fönstrena putsades. Det är forfarande inte helt okej i vardagsrummet (läs skrivbordet) och toaletten, men det kommer. Snart. Annars får det väl bli projektet för nästa söndag. 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer