Ge inte upp


Ja, idag blev det en tidig morgon med gym igen. Satsade på samma upplägg som förra gången, överkroppsträning varvat med övningarna jag fått av sjukgymnasten för att stärka mitt knä. Hade tänkt nöta lite teknik i bänkpress idag igen, menmin axel bråkar, så det gick verkligen inte. Sittande axelpress med hantlar var dock inga problem så körde på det istället. Efter det körde jag lite bicepscurl och triceps extensions i cable-maskinen. 
 
Jag kan verkligen inte låta bli att bli irriterad och besviken på mig själv när jag står där framför spegeln och sliter i de lätta vikterna. Har tappat både funktionen och definitionen av musklerna. Men det gäller att skynda långsamt och inte ge upp bara för att resultaten inte kommer direkt. Jag vet ju hur det funkar. Det kommer dessutom vara lättare denna gången att nå resultaten än det någonsin tidigare varit, Vi är vanemänniskor och även kroppen och musklerna har ett minne och en vana.  
 
Ska försöka få till ett gympass till innan jag lämnar staden. 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer