Var är jag nu?

Så okej, för er uppmärksamma läsare har ni kanske märkt att jag förändrats en hel del sista tiden. Jag genomgår väl lite av en identitetskris för att förenkla det. För några veckor sedan presenterade jag mitt examensarbete, vilket är det sista man gör på utbildningen som civilingenjör. Utöver de två kurser jag nu håller på att avsluta, en jag skriver hemtenta i som ska vara klar på fredag, och en som jag ska tenta av under den kommande terminen, så är jag helt färdig med min utbildning. 
 
Terminen har börjat igen och jag är inte student. Jag har inte heller något jobb. Jag är nu arbetssökande med ett extraknäck på bolaget. Så om ni vet några företag i behov av en produktionstekniker eller någon som hjälper till att utveckla och analysera deras produktion är det bara att hojta till. När man ställs inför detta och har väldigt mycket att göra samtidigt som man inte vet alls vad framtiden har att erbjuda eller hur man ska betala hyran månaden som kommer, då är det lätt att bryta ihop lite. Att känna sig liten och osäker. 
 
När ni nu vet detta som är en av de bakomliggande orsakerna till mitt deppande här och min trytande träningsvilja kan jag nu meddela att jag verkligen är påväg tillbaka. Just nu sitter jag nyduschad i min onepiece med ett kvällsmål i magen och njuter av den trötta kroppen som varit på fotbollsträning. Jag har sprungit, stångats och hoppat, och endorfinerna och lyckan har sprutat. 
 
Ett mellis, en hund och en middag
 
Recept
Ingen alkohol
Äta medvetet
Ta bort pressen och alla måsten
 
Yes, jag har senaste veckan helt uteslutit alkohol och planerar att göra det månaden ut, minst. Jag försöker att alltid tänka efter när jag äter och att planera lite, för sista tiden har jag slarvat något oerhört. Inte ätit rätt saker och ätit på tok för lite. Jag har även erkänt för mig själv att jag inte mår så bra och att det är okej att inte träna lika mycket som jag gjort tidigare. Framförallt är det okej att resultaten är sämre, så länge jag kämpar på. 
1 Emilie:

skriven

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

Svar: Men jag lägger ju nästan aldrig upp några recept?
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer