Rygg och biceps

Två dagar in i veckan och det har hittills gåt alldeles galant att följa min plan. Började mjukt igår med 4 km löpning. Klockan var fortfarande urladdad och SR-appen kronglade. Det gick inte snabbt, men jag kom runt. Just nu satsar ja inte på tider utan på att jobba upp distanserna och antalet löprundor. 

Jag fortsatte idag med en tur till gymmet. Rygg och biceps var i fokus och det kändes bra. Nu sitter jag här med sådär lagom molande och utmattade muskler och dricker kaffe. Under dagen står det plugg på schemat, men jag ska även författa ihop ett inlägg om lite hur mitt liv ser ut just nu.

Dagens pass bestod av: Marklyft (typ raka), höga biceps i CC, Sittande rodd i CC, Liggande biceps i CC, Stående rodd hantel, Hammercurls i lutande bänk, ryggresningar med viktplatta

Varje gång jag traskar in på gymmet tycker jag det är grymt skönt att vara där, men ändå lyckas jag inte ta mig upp ur sängen i tid på  morgonen för att vara där vid öppning, då jag trivs som bäst. Men jag jobbar på det. 
1 Sara G:

skriven

Bra jobbat! Jag brukar alltid bli lycklig av marklyft, får ge utlopp för all frustration! Målet är att dra 100kg detta året : ) Jobba på, du är skitgrym!

Svar: mitt mål ligger på 75 till att börja med. Jag är nog ganska när egentlgien, om jag bara lär mig använda dragremmarna. mina händer orkar inte hålla kvar nämligen, så har stannat på 65... Men orkar mer, det känner jag.
Josefin Sjöberg

2 Sara G:

skriven

75 är väll ett bra mål ; ) prova att köpa magnesium eller liknande det gör jätte mycket och sen köra omvänt grep när du kör tugnt och få repititioner. Vill du så kommer jag gärna ner å tittar när du kör nån dag, ganska säker på att du kan dra 75 utan problem.

Svar: Det får du jättegärna göra :)
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer