Sådär lagom tidigt

Första dagen på jobbet har gått och jag sitter nu på buses till tåget till bussen till dag två. Det känns äntligen som jag fått lite andrum. Det är nu bara att infinna sug på jobbet i tid, göra vad som förväntas av en och sen åka hem.

Det hör med morgonträning kan jag ju glömma ett tag fran över, då jag börjar jobba klockan 7 på morgonen. I Landskrona. Med andra ord åker jag hemifrån långt innan gymmet öppnar på morgonen. Men å andra sidan kommer jag hem relativt tidigt på kvällarna, så det tycker jag att det är värt. 


Igår började jag kl 8 och då tyckte jag det var tidigt. Idag är första dagen med start 7 och vi kan väl konstatera att det är ännu tidigare. Att ta bussen innan klockan slagit 6 känns ganska absurt, och mörkt är det! Men jag överlever, jag har ju mitt kaffe. 
1 Lisa:

skriven

Det skulle vara jättespännande att höra lite mer om ditt jobb, vad är det för tjänst du fått? Heja dig som orkar gå upp så tidigt! :)

Svar: Kanske kommer lite om det senare, men man kan väl i stora drag säga att jag fortsätter där jag gjorde exjobb med att köra lite projekt. Jag har ju inte så mycket annat val än att gå upp, vill ju inte bli sen till jobbet ;)
Josefin Sjöberg

2 Felle:

skriven

Fy tusan vad segt att åka så tidigt! Vi pendlar ju till Älmhult nu, lite segt, men vi behöver som tur är inte åka förrän vid sju. Vad är det du jobbar på/med i Landskrona?

Svar: Pendlingen till Landskrona går ju som tur är väldigt smidigt, men att ta bussen så tidigt känns konstigt... en vanesak gissar jag. Jobbar på företaget där jag gjorde exjobb och ska fortsätta med lite projekt i samma inriktning som exjobbet.
Josefin Sjöberg

3 M:

skriven

Bästa termosen ser jag skymta i bild :) Man vänjer sig rätt snabbt med nya rutiner och anpassar sig lätt i vardagen. Själv åker vi okristligt tidigt (kl5) hemifrån för att hinna träna och sedan vara på kontoret kl07:30.. Är ändå inte hemma innan runt 18, plusminus en timme. Så ja, livet som pendlare innebär långa dagar :)

Svar: Jo, långa dagar det köper jag. Det osm är synd är ju just att jag faktiskt inte har möjlighet att träna på gymmet innan jobb som det är nu. Men senare i framtiden kanske det blir ändring. Kan börja en halvtimme senare och får tillgång till bil så att man kan göra undantag vissa dagar i alla fall.. Men vi får se :)
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer