Onsdagen avslutades ändå ganska bra

I onsdags kväll tog jag med mig min kära mor som fyllt år till Malmö för att gå på Malmö opera och titta på miss Saigon. Vi började med att äta middag på wrap house i Lund när jag kom från jobbet, för att sedan ta tåget till Malmö. 


Väl i Malmö tog vi ett glas vin innan föreställningen och njöt sedan i tre timmar av föreställningen. Jag tycker det är fascinerande att huvudrollsinnehavaren har lärt sig svensk enbart för den här rollens skull. Även scenografi, dekorbyten och kulisser är helt fantastiskt. I denh är föreställningen var även kostymerna härligt färgglada och sprakande av paljetter. 

Hur dom helst tycker jag det kan vara skönt och avslappnande att mitt i veckan komma iväg och göra något annorlunda. Något man inte gör sådär jätteofta ger nyans till vardagen. 


Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer