En vecka med Linas matkasse

För någon månad sedan fick vi ett presentkort på att testa "Linas matkasse" i en vecka. För någon vecka sedan slog vi slag i saken och beställde en "inspirationskasse". Det innebär att man får hem en kasse med tre varor och recept till tre middagar, som räcker till fyra personer. för mig och pågen blir det alltså 3 middagar och 3 matlådor var med rester. 
 
Under vår vecka med matkasse fick vi testa mycket nytt som vi aldrig kommit på själva. Att inte heller behöva planera och gå och handla var väldigt smidigt, men samtidigt skönt att det bara var tre dagar och inte hela veckan. Råvarorna var väldigt fina och det var mycket högre nivå än jag trodde det skulle vara.
 
Rätterna vi lagade ser ni på bilden nedan och var: 
 
Bibimbap med böngroddar, sesamdipp och stekt ägg
En koreansk rätt med kalvinnanlår, ris, böngroddar och annat gott. En del från det asiatiska köket som jag inte testat innan och sojasmakerna och sesamoljan gav en underbar smak. Snabbt och lätt att laga.
 
Gnocchi med kantareller, getost och picklad gurka
Även denna rätt väldigt lättlagad och riktigt god. Detta blev nog veckans favoriträtt. Överraskande att få med kantareller bland råvarorna. 
 
Kumminstekt kyckling med senapsbuljong och dillcréme
Den rätt som tog längst tid att göra då buljong skulle kokas. Kycklingen var riktigt god, men detta var nog den "tråkigaste rätten" väldigt god, men inte så originell. 
 
En veckas rätter från inspirationskassen
 
Priset för Linas inspirationskasse en vecka: 579 kr (Just nu, prova på för 299 kr)
 
1 Pierre:

skriven

Provade på CityGross kasse ett tag. Det var ok men det var varierat om man gillade det eller ej. Efter ett tag började jag att pausa kassarna och efter det inget alls. Hoppas Linas har lite roligare innehåll. CG hade bra pris på sina men man var inte så 100% intresserad dessvärre.

Svar: vi testade ju bara en vecka, och det som är positivt också tycker jag är att de kommer bara varannan vecka, så man hinner nog inte tröttna på samma sätt. Vi ska testa en gång till nu, så får vi se sen om vi väljer att fortsätta eller inte.
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer