En sketen onsdag

Vad är det med onsdagar? Som nybliven pendlare har jag märkt att hittills har bussar och tåg gått hyfsat i tid, utom onsdagar. Än så länge ser det i alla fall ut som att jag bara kommer bli några minuter sen till jobbet och inte en halvtimme som förra onsdagen. Men vi är ju inte där än, och man vet ju aldrig vad som händer på vägen. 


Hur som helst innebär onsdagar, utöver förseningar från Skånetrafiken, även veckans första fotbollsfria dag. Både måndag och tisdag har spenderats med jobb på dagen och fotbollsträning på kvällen. Senaste tiden har jag ju inte stått så mycket i mål, men nu har jag börjat träna målvakt igen. Detta gör att man använder muskler som inte tränas så mycket annars. Så idag är kroppen ganska öm och en vilodag kommer väl till pass. 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer