Brist på målsättning

Idag fick det bli lite sovmorgon. Kände att jag behövde den där halvtimmen extra i sängen istället för att flänga iväg till gymmet i ottan. Konditionsträningen får jag se till att få avklarad senare under dagen. Borde inte vara några som helst problem att ta tag i den efter jobbet idag. 
 
Under veckan som gått känns det som att jag har fått upp lite bättre frekvens på träningen även om jag hade önskat mig ett löppass på söndagen. Det såg ut såhär:
 
Måndag: Gym, Crosstrainer + core
Tisdag: Gym, Rygg
Onsdag: Vila
Torsdag: Vila
Fredag: Morgongym, Crosstrainer + Bänkpress
Lördag: Fotbollscup
Söndag: Promenad 60 min
 
Jag har precis fått ihop veckans preliminära träningsplanering. Jag brukar försöa att planera vilka pass jag vill hinna med under en vacka, för utan målsättning kommer jag ingenstans. Dock känner jag just nu att mina målformuleringar är allt för abstrakta och att jag inte riktigt vet vart jag vär påväg eller vart jag vill nå med min träning. 
 
Den här veckan ska jag jobba med att få fram lite mer konkreta målsättningar, dels för resten av året, men också för det kommande året, 2014. Mitt år. 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer