Good morning legday

Mina ben är som stockar. Ett simpelt benpass med få övningar, men många set och många repetitioner fick inleda veckan. Inledde med benböj. Tänkte att jag skulle köra med 30 kilo och upp på tå för att få det mer explosivt, men tidigt som det var räknade jag inte riktigt rätt och det blev 40 kg istället. 4 set och låren blev så sjukt trötta.

Sen var det utfallsgång med kettlebells i händerna. 3 rundor och låren var som stenar och rumpan började kännas lite också. För att kräma ut det sista blev avslutade jag med 3 rundor marklyft. Efter varje runda trodde jag att jag skulle dö.

Så med andra ord: lyckat pass och det känns som att jag när som helst ska sträcka rumpan eller någon annan muskel. Underbart

 

10+20+10=30?

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer