Frågor om Periodisk Fasta

Jag har inte pratat så mycket om den Preiodiska fastan sedan jag publicerade det här inlägget. Jag håller fortfarande på med det och trivs fortfarande bra. När jag "kom ut" i tidigare nända inlägg dök det in lite frågor som jag försökte svara på i kommentarsfältet, men tänkte nu att jag skulle sammanställa dessa frågor och svara på i ett inlägg. 
 
Så jag tänkte även passa på att ge er chansen att ställa fler frågor om det är någon som undrar något om hur min PF funkar, vilket upplägg jag har, hur jag fuskar eller hur jag äter. Eller något annat relaterat till Periodisk Fasta. 
 
1 Mikaela:

skriven

Håller du koll på hur många kcal du äter ungefär? Vad har du för syfte med fastan? Hälsa? Viktnedgång? Praktiskt?

2 Josephine:

skriven

Får man dricka kaffe/te under fastan eller bara vatten? Om man styrketränar på morgonen är det bättre att starta sitt ätarfönster på morgonen då eller har det ingen betydelse (jag menar om man har ätit något innan träningen så orkar man mer och gör ett bättre pass än om man är fastande)?
Spelar det någon roll om ätarfönstret ligger olika från dag till dag beroende på vad/när man tränar?
Blev några frågor, hoppas du orkar svara :p

3 Jenny:

skriven

Hej!

Man har ju läst lite om att aldrig sätta kroppen i svälttillstånd, eftersom när du sedan väl äter så lägger man på sig extra kilon. I princip alla dieter förespråkar lite mat regelbundet just för att undvika ovan. Har du funderat ngt kring det?

Sen undrar jag om du blir väldigt orkeslös och matt de första timmarna av dagen, kan man ens koncentrera sig på jobbet?

Tack:-)

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer