Ett försök att lindra träningsvärk

Gissa om jag hade träningsvärk i benen idag. Det är sådär härligt stelt i fram- och baksida lår och för att inte tala om rumpan. Ni vet så att man stönar varje gång man ska sätta sig ner eller resa sig upp. 
 
För att göra något åt detta gick jag upp strax innan 6 och drog på mig löparkläderna och sprang en lugn runda på 3 km. Jag sprang utan något annat i öronen än fågelkvitter och med runkeeper-tanten på mute. Det var riktigt skönt och jag tror faktiskt det är så jag måste träna inför malmömilen nu för att komma igång igen. Utan musik eller podcasts i öronen och bara lyssna på kroppen och naturen. 
 
Nu är det morgonkaffe framför datorn som gäller innan jag ska åka till landskrona för att jobba med exjobbet och även avsluta de sista inlämningsuppgifterna i kursen jag läser. På mig har jag nya svart jeans (extra slim, extra low) och ny kofta.
 
 
Hur har er morgon varit?
 

Och om träningsvärken försvann? Nä, inte precis... 
 
1 Pierre:

skriven

Seg. Trött. Uppenbarligen har jag inte sett såhär förstörd ut på väldigt väldigt länge. Kul!

Svar: Haha, alla har vi våra dagar ;)
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer