Det här med sömn och brist på den

Nu har jag fått ett riktigt tydligt kvitto på hur bra jag mår sedan jag fått in min sovrutin. I veckorna brukar jag gå och lägga mig mellan 21.30 och 23.30 för att sedan tre dagar i veckan infinna mig på gymmet när de öppnar 06.30. De dagar jag inte gymmar på morgonen försöker jag ändå komma upp vid 6-tiden för att hinna dricka en lugn kopp kaffe (eller 3) framför lite bloggar jag inte hunnit läsa annars. Detta är verkligen rutiner som gör gott för min kropp och själ. 
 
Men precis som med allt annat så gäller ordspråket "man vet inte vad man har förrän man förlorar det" även här. Jag har nu två kvällar i rad gått och sagt mig på tok för sent, igår så sent som 01.30. Och någon morgonträning har det inte heller blivit på grund av den allt för knappa sömnen. Behöver jag ens säga att jag inte är mitt bästa jag idag? 
 
Jag är yr och mår illa och orkar knappt hålla huvudet uppe framför datorn. Men har man plugg och exjobb som måste göras så har man. Efter drygt 4 timmars sömn var det dags att åter igen bege sig till landskrona för att få något gjort. 
 
Jag hade en underbart rolig kväll i tisdags med vänner hemma på grillning. God mat och mycket skitsnack följt av några glas vin och lösgodis. Igår var det andra kompisar och studenttraditioner som höll mig uppe halva natten. Vi åkte discorigg och tittade på solnedgången från kårhusets tak. Ingenting jag ångrar, men oj vad jag nu längtar efter att få min sömn. Jag gissar på att det blir en tidig kväll ikväll. 
 
Fin utsikt från taket igår.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer