Plötsligt händer det

Efter att ha fått in en fin rutin av morgongym måndag onsdag och fredag börjar man känna igen folket på gymmet. Det är ju inte en jättestor skara som befinner sig på gymmet vid öppning 06.30. Däremot pratar man inte med varandra. Varför vet jag egentligen inte, det bara är så. Det har förbryllar mig en del, men samtidigt har jag inte gjort något åt det.

Men idag pratade jag med killen som brukar sprit runt inne bland de fria vinterna med mig varje morgon. Eller rättare sagt, han pratade med mig. Han berömde mig för mina squats, han tyckte min teknik var "pretty Clean" och undrade var jag lärt mig det. Han blev förvånad när jag svarade på fotbollsträningen.

Efter att ha pratat lite om bristande benböjsteknik hos allmänheten, damfotboll och tyska landslaget (han var tysk) skulle han gå. Jag fortsatte mitt pass på lite bättre humör än jag var innan.

Ny sitter jag på jobbet och äter lunch, blev inte lyxigare än banan/kokos-gröt med hallon. Funderar lite på morgonens träningspass och kommer fram till: Man borde verkligen prata mer med folk man inte känner.

Dagens pass:
Benböj 57,5 kg
Bänkpress 35 kg
Axelpress 25 kg

Avslutade även med Superset med 3 varv liggande bicepscurl och hantelflyes

1 JHH:

skriven

Jag hade samma tanke, innan jag började jobba på gym, man såg ungefär samma människor men pratade aldrig. Man blev liksom förvånad varje gång någon pratade med än. (numera är det tvärtom, aldrig en enda gång någon inte pratat med mig :))

Svar: Det e klart, man pratar ju med de som jobbar. Men det känns lite som att man inte vill störa eller vara ivägen för de som tränar... vet inte riktigt varför egentligen :P
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer