Om pasta

Finns det något värre än att bränna sig i munnen? Just nu sitter jag med en brännblåsa i gommen efter att ha varit för ivrig med att sluka min middag... Men gott var det. 
 
 
Kvällen till ära hade jag gjort köttfärssås som åts med squash. Jag är inte så mycket för pasta, men pastasåser älskar jag! Jag tycker pasta gör mig tung och seg. Det lägger sig som en klump i magen och sprider en obehaglig känsla av slöhet i kroppen. Därför försöker jag ofta välja något annat än justpasta när jag lagar mat hemma. Matvete är en favorit som ersättning till makaroner. Istället för spaghetti äter jag gärna grönsaker. 
 
I köttfärssåsen:
blandfärs
lök
paprika
kikärtor
grädde
krossade tomater
kryddor
 
Svårare än så behöver det inte vara.
 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer