Morgonpass

Imorse var det dags för morgongym igen, men med några skillnader jämfört med vanliga onsdagar:
 
1. Jag hade lånat bil, så kunde köra till gymmet och därmed inte vara stelfrusen när jag kom fram.
 
2. Vi åkte inte till Landskrona förrän vid 8 idag, så tid att ta det lugnt. I vanliga fall brukar jag bli hämtad vid 07.30, och gymmet öppnar 06.30. Då är det inte fullt så lugnt. 
 
3. Min lillasyster var med. Hon hade någon uppgift i skolan om att sätta ihop ett gymprogram. Hon frågade mig igår på fotbollsträningen om jag kunde hjälpa henne,  och det tyckte jag väl jag kunde, men bara om hon var med och genomförde det. Det blev de vanliga basövningarna som jag kör nu i Starting Strength, men med alla 5 övningar man kör i de två programmen. 
 
 
Vad detgäller själva träningen låg jag kvar i vikten på Benböjen och axelpressen, men bänkpressen hhöjde jag igen. Som jag uppfattat det ska man egentligen höja varje pass, men samtidigt känner jag att jag fortfarande håller på att lära mig teknikerna, så i vissa övningar ligger jag kvar på samma vikt två eller tre pass i rad.
 
Dagens vikter
 
Benböj: 50 kg
Bänkpress: 30 kg
Axelpress: 22.5 kg
 
Min plan än så länge är att jag ska köra på i två veckor till med detta program, sen på min födelsedag ( 30e mars) ska jag belöna mig själv med ett rejält axelpass och pumpa ur armarna helt, om gymmet är öppet på påskafton dvs. Sen får vi se om jag ska fortsätta...

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer