Mera löpning

När jag tittade ut genom fönstret idag var jag inte det minsta besviken över att jag valde att skjuta upp gårdagens löprunda till idag. Dock fick jag hålla springnerverna i styr under hela förmiddagen då det blev en tur med familjen för att hälsa på gammelmormor. 
 
Med magen full av köttbullar och leverpastejsmackor åkte vi tillbaka till lund och jag kunde svida om till löparkläderna. milen stod på programmet för att få en uppfattning inför mina lopp om vad jag springer just en mil på idag. 
 
Härligt vårväder att springa i
 
I början av juni springer jag malmömilen vilket är mitt första lopp någonsin och jag har anmält mig till startgruppen 55-60 minuter. Dagens resultat blev 1 mil på 56:32 minuter vilket är ännu ett PB i löpningen. Det märks att det har gett resultat att jag höll igång under vintern med löpningen även om det enbart var kortare sträckor.
 
Igårkväll råkade jag även anmäla mig till midnattsloppet i malmö. Det går den 7/9 och där valde jag att pressa mig lite mer och anmälde mig till startgruppen 50-55 minuter. Så nu är det bara att träna på för att få ner tiden. Men det känns definitivt som att jag har ett bra ursprungsläge. 
 
Någon av er läsare som ska springa malmömilen eller midnattsloppet?
1 Maria - Helt (h)ärligt!:

skriven

Bra jobbat idag!! Ni verkar ha betydligt mer barmark än vi - har precis också sprungit och det var mer som Bambi på hal is än löpning... ;-) Kul att du har anmält dig till lite lopp, jag springer också Midnattsloppet fast i Stockholm då!

Svar: Tack:) Jo, här är nästan helt bart på marken, men även jag lyckades hitta några hala fläckar. trampade även ner i en pöl med smältvatten. lagom sönt för tårna :P
Josefin Sjöberg

2 Linda :

skriven

Jag ska också springa malmömilen! Avverkade min första mil någonsin idag, en minut långsammare än du hehe. Ska bli spännande att se hur man påverkas av ett lopp, om tiden blir bättre. Alltid roligt att läsa din blogg förresten!

Svar: Bra jobbat! :) Då ses vi kanske i malmö :)Roligt att höra :)
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer