Macarons

Igår blev en sån där mysig och pysslig söndagkväll. Jag bakade mina första macarons någonsin och sen tittade vi på film. De blev väldigt goda, men också väldigt söta. Tänkte ta med mig ett gäng till fikarummet på jobbet idag, får se om de överlever en vända till gymmet i min ruggsäck först...
 
1 Maria - Helt (h)ärligt!:

skriven

Snyggt! Jag har köpt en bok om just Macrons för över ett år sedan, var supertaggad. Men den står ännu oanvänd i bokhyllan... :-P

Svar: Jag ska ju vara ärlig och säga att jag mest stod för pysslandet, och inte bakandet... Eller jo, delvis. Hade färdigt pulver som jag hittade på extrapris på ica. Behövde bara vispa upp lite äggvita och vändaner pulvret i, sen var det att leka med spritsen. Tyckte det var en lagom start för mig. Sen fick jag ju göra fyllningen också, men även den baserad på färdigt pulver ;)
Josefin Sjöberg

2 Maria - Helt (h)ärligt!:

skriven

Haha okejdå, men ändå bra gjort! :-D

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer