Ett veckolut till

Den här veckan avslutade jag träningsmässigt med en 3km löprunda i lite högre tempo och intervallinspirerat med hunden. Det blir inga strukturerade intervaller, men med en hund som vill kissa överallt blir det ju inte riktigt ett jämt tempo. Det kändes riktigt bra i kroppen och benen var inte alls så sega sedan gårdagens spinning och styrka som jag trodde de skulle vara, och det är ju skönt. Det blev faktiskt årets första runda utan mössa/pannband också, så himla skönt att kännavinden fläkta runt öronen utan att de fryser sönder. Nu lät det kanske som att jag har världens största öron? Men det har jag inte.
 
 
Men vad säger ni, ska vi ta och sammanfatta veckans träning?
 
Måndag: Vila pga halsont
Tisdag: Gym (skräppasset)
Onsdag: Gym, Starting Strength A
Fredag: Vila (Totalt osugen)
Lördag: Spinning 60 minuter (Spin of Hope)
             Gym, Starting Strentgh B
Söndag: Magcirkel
              Löpning, 3 km
 
Veckan har varit omtumlande och det har inte känts så bra. När man summerar träninngen såhär ser man att det trots allt blivit en del. Kanske inte de mest kvalitativa pass, men de var precis lagom för själen.
1 Pierre:

skriven

Alla pass blir tyvärr inte superbra. Ibland blir kropp och själ bara lite trött. Men då är det bra, precis som du gör, att fortsätta och köra på. All träning är bra träning och snart blir vi piggare igen. Du verkade superstrong i lördags så du har det inom dig. Gött kämpat i helgen!

Svar: tack :) höjde vikterna ännu mer idag och fick komplimanger för min fina teknik ;)
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer