12 timmar fel

Jag har gjort det igen. Konstaterat att jag verkligen inte gillar att vara på gymmet på kvällen. 
 
För att få ihop schemat idag blev det att sticka till gymmet när vi kom tillbaka till Lund från exjobbet i landskrona. Detta innebar alltså att jag steg in genom dörrarna 18.30, dvs 12 timmar senare än vanligt. Och det var folk överallt. 
 
Det förstörde hela mitt pass. Jag kunde inte göra de övningar jag ville i den ordningen jag ville eller med de vikter jag ville. Löpbanden var upptagna allihop, så jag gjorde ändå ett försök på de fria vikterna. Men näe. Dagens pass går inte till historien so det bästa jag gjort... Blev lite benböj och axelpressar, men inte som jag ville... Lyckades sedan knipa ett löpband och sprang i en 10 minuter innan jag avslutade med Tabata-intervaller på löpbandet. Sen fick det vara nog. 
 
Nu sitter jag här hemma med en kopp te och knaprar mandlar, havreringar och dadlar samtidigt som jag funderar. Funderar på hur folk orkar träna när det är så många ivägen. Funderar på varför jag låter det störa mig så mycket att passet känns helt bortkastat. Funderar på hur jag kan göra det bättre. Funderar på vad jag ska köra på gymmet imorgonbitti, vid rätt tid på dygnet. 
 
kvällsmys framför datorn
1 Linnea Dahlgren:

skriven

Håller verkligen med dig, min favorittid är dock inte så tidigt som dig, utan runt 12-tiden, ååh det är så lugnt och skönt då :D haha.. Men många har ju sina 8-16 jobb så det är ju inte konstigt att det är mkt folk då, men håller med dig.. inte alls kul att träna då!

2 Pierre:

skriven

Agree. Morgonen direkt vid öppning är mycket behagligare än senare. Också tittat in sådär mitt på dagen någon gång men varje gång går jag därifrån mer säker på min sak att tidig morgon är min tid för träning!

3 Petra:

skriven

Det är verkligen påfrestande att träna på kvällar tillsammans med alla andra. Många gånger tappar man orken och motivationen när man behöver stå och vänta på maskiner och vikter. Oftast är alla löparbanden och crosstrainers upptagna, så man kör nästan aldrig någon uppvärmning. Ändå tränar jag oftast kvällar då min sambo inte kan träna på morgonen eller under dagen.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer