Snart är det dags

 
 
Nu är den här. Min nummerlapp till Malmömilen. På lördag smäller det, mitt första lopp någonsin. Så nu vill jag såklart ha era bästa uppladdningstips. Och även tips för själva tävlingsdagen uppskattas. Hit me!
 
 
1 Linnea Dahlgren:

skriven

Lycka till! :)

Svar: tack :)
Josefin Sjöberg

2 Malin:

skriven

Drick mycket vatten dagarna innan, ca två-tre dagar och sedan på morgonen samma dag som loppet.

På tävlingsdagen, kom ihåg att ta det lugnt i början. Är lätt att följa med strömmen och springa för fort och tar ut på krafterna alldeles för fort.

Svar: Tack för tipsen :)
Josefin Sjöberg

3 Pierre:

skriven

Ät som vanligt. Du springer ju bra på det annars så varför ändra kosten? Brukar oftast bli till det värre. Ta med en matbit om du blir hemifrån länge innan start så du inte startar hungrig.
Som nämnt, drick en del innan, gärna mer än 2-3 dagar. Det tar tid innan kroppen har en jämn vätskebalans. Ha det gärna alltid, så drick extra vatten redan en vecka innan. Men kanske mest för större lopp iofs... som sagt, vad du är van vid. Sluta drick ungefär timmen innan start och så någon klunk precis innan start så du inte dricker en massa 30 min innan och måste gå på dass 10 min innan start och det är 200 m kö.
Spring i din takt. Antagligen kommer du jagas på av de andra och haka på lite snabbare, det är helt ok så länge det känns bra. insup tävlingen och alla som hejar på och njut hela vägen runt och gå i mål med stil ;)

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer