#plankan2013

Varvat med skrivande av min hemtenta (som för övrigt går mycket sämre och mycket långsammare än planerat) gör jag plankor. Målet är att efter idag vara uppe i 20 minuter, har nu alltså 12 minuters plankande kvar... det är ganska så mycket, jag vet. Men några minuter i taget så ska det nog gå. Yoshi hjälper mig i alla fall.
 
 
För er som missat är detta en utmaning som Annie startat. Jag har klarat de första 2 veckorna, och därmed halva utmaningen, så jag tänker ju inte ge mig nu. Den här veckan är det 40 minuters plankande totalt som gäller. Under veckan hittills har det blivit 3 minuter utöver idag. Hittills har jag gjort 5 minuter, och som sagt, målet är 12 minuter till under dagen för att ta igen vad jag missat. Men det ska gå.
 
Nu blir det till att återvände till tentan. Om det är någon som är grym på produktionsstrategier och produktionsutveckling är det fritt fram att hojta till. Kommer man hit och hjälper till bjuder jag på kaffe.
1 Patrik :

skriven

Innebär det alltså att man ska stå stilla i 20 minuter sammanhängande för att plankan ska vara "godkänd". Eller kan man ta fyra ggr fem minuter utspritt över dagen? Tänkte att 20 minuter är väl mer tråkigt än svårt?

Svar: det är totalt 40 minuter på en vecka man ska stå. Man kan göra olika typer av plankor också, men jag håller mig mest till den vanliga och sidoplakan då det är tillräckligt svårt för mig.
Josefin Sjöberg

2 Suz :

skriven

Åhhh!! Vilken söt vovve!!!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer