Morgongym med rosa shorts

Natten har bjudit på riktigt dålig sömn. Har vridit och vänt mig och haft ångest för att jag vet att jag behöver min sömn. Men hur som helst kom jag upp i tid imorse,packade ihop mina saker och var på gymmet i tid. Det var skönt att vara tillbaka, känns som en evighet sedan även om det var så sent som i fredags jag var där sist.
 
Blev ett ganska så lugnt pass. Började med Chins och Dips, fortfarande med massa hjälpvikt och jag vet inte riktigt hur jag ska klara mig utan den... 
 
Efter det bar det av in bland de fria vikterna för att kötta lite biceps. Mina bicepscurls är något sm verkligen behöver utvecklas. Jag körde lite curls med z-stång mot kudde, hammercurls, liggande bicepscurl i cablecross och avslutade med några fjuttiga bicepscurls stående i cablecross för att dra ut den sista kraften ur de små musklerna. 
 
Invigde mina rosa shorts idag. Samma modell och storlek som mina gråa från kappahl, men de sitter kass
 
EFter att armarna var trötta la jag till 4 minuter planka. Veckans mål är 30 minuter för att hänga på i utmaningen. Jag ser nu på bilden att jag ska satsa på att sänka rumpan ännu ett snäpp. Då kanske det tar mer i bålen? För nu tycker jag att jag har problem med att jag blir trött i armar och axlar innan jag blir trött i bålen. 
 
Någn som har några planktips? 
1 Maria - Helt (h)ärligt!:

skriven

Tips gällande plankan: håll isär händerna så att de "pekar rakt fram" istället för ihop framför kroppen. Då tar det mindre på axlarna (ser inte riktigt om det är det du gör, men du ser ut att vara på rätt väg iaf)! I övrigt handlar det om att försöka suga in naveln mot ryggraden samtidigt som man ska andas (sjukt knepigt, jag vet). Ser ut som att du skulle kunna göra dig lite längre också så blir du rakare. Ha en bra dag! :-)

2 Mikaela:

skriven

Tips för att klara chins utan hjälpvikt -gör negativa chins! Det har hjälpt mig supermycket.Vid nyår kunde jag göra 1 chin och 5 pullups och nu är jag uppe på 7 chins och 9 pullups, och jag är säker på att det är de negativa chinsen och pullupsen som gjort det. Det är fruktansvärt och hemskt och gör vidrigt ont, men sååå värt det!

3 Pierre:

skriven

Negativa chins och latsdrag kan jag tänka mig kan hjälpa.
Vill du ha bättre hållning på plankan eller vara jävligare mot dig själv? Sträck ut armarna rakt fram så blir det nog lite roligare ;)

Svar: Nja, inte jävligare, bara mer rätt. Vill inte att armarna är det som blir trött först.
Josefin Sjöberg

4 Pierre:

skriven

Längre ut med benen och tårna. Sträck på kroppen så du blir lång med benen. Försök dra ut dig lite och så ner med rumpan lite grann så blir det nog utmärkt. Jag hade exakt samma, tog mer på armarna, speciellt precis efter ett armpass ;) så bara dra ut på dig så ska det nog bli lite jobbigare för magen.

5 Hannah:

skriven

Testa att 'gunga' fram och tillbaka under tiden du gör övningen, SKITJOBBIGT! Skjut alltså ifrån med fötterna sakta så du kommer framåt och sedan tillbaka, upprepa så länge du kan. Mycket tyngre än vanliga plankan, effektiv som tusan! :)

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer