Ge mig inspiration

Igårkväll blev det grillning vid vattnet med fotbollslaget. Jag sprang mest runt och fotade alla fina fåglar och förföljde en fin ankfamilj. I morse blev det en morgonpromenad i solskenet med pågen och hunden samtidigt som jag funderade vad jag ska träna ikväll. 
 
Fotbollsträningen är inställd och vanlig löpning är jag inte sådär jättesugen på tror jag, vill ha lite mer styrka... Så ni kan väl vara gulliga och ge mig ett tips på vad jag ska träna ikväll? Jag vill träna utomhus, få in lite kondition men framförallt styrka. Ni har fram till kl 19 på er, Hit me! Lovar självklart att presentera den som ger mig mitt träningspass, tillsammans med träningsresultatet senare ikväll.
 
 
1 Pierre:

skriven

Cykla ner till s:t Hans. Ta ett varv runt kullen och stanna vid utegymmet som de har.. inget imponerande alls. Men kan göra armhävningar på stocken och chins alt pull-ups på stången de har där. Sedan springer du uppför kullen till toppen och gör burpees och crounches. Sedan ner och och upprepar allt ett par gånger. Kondition, styrka och utomhus! Tada.wav!

2 JHH:

skriven

Hmmm...i sådana lägen hade jag alternativ 1: Tagit mig till ett löparspår och sedan kombinerat löpning med styrka. Alltså: vid varje 500-1000-metare lägga in något styrkemoment, allt från knäböj, armhävningar, dips mm. är man ute hittar man ofta en lämplig sten, stock eller liknande. Kommer man lägligt till en backe kan man alltid göra utfall uppför (det svider lite)

Alternativ 2 som jag skulle välja mellan är att lägga upp en WOD vid löparspåret. Ex -15-20 Benböj, 10-15 armhävningar (kanske också 5 pull ups om det finns möjlighet) samt springa ex. 300-400m och så antingen köra det 4-5 varv på tid alternativ ställa klockan på 15-20 min och se hur många varv man klarar av. På så sätt får man både löpningen och styrka (även om löpningen inte blir så lång).

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer