Strålande helg

Den här helgen har gått i ett och internetuppkopplingen har varit minst sagt tveksam.

Lördagen börjades på jobbet där jag inledde arbetsdagen med att välta 6 flak öl efter det flöt det på rätt bra ändå och vi var klara med stängningen på rekordtid. Pågen kom och hämtade mig och vi körde upp till Åhus där det vankades beachfotboll. Jag hann dit till dagens sista match, och i den tog det 2 minuter innan jag sparkade sönder foten. Missade bollen och träffade motståndaren istället, som var mycket hårdare. Kunde spela klart utan problem, men när musklerna fick stelna över natten blev smärtan förfärlig.

Imorse var vi tillbaka vid planen halv nio och jag kunde knappt stödja på foten. Lyckades på något magiskt sätt genomföra matchen ändå, och övriga matcher blev det bara bättre och bättre. Vill dock inte tänka på hur det känns när jag vaknar imorgon.

Vädret dessa dagar har varit riktigt bra, så ryggen har fått ett snyggt mönster efter mitt linne. Men det har varit underbart att ha fått spendera lite tid vid havet och spela fotboll. Att vi sedan hängde kvar i turneringen till kvartsfinal gjorde det ju inte sämre! Där åkte vi ut på straffar, vilket kändes lite surt. Men samtidigt var det väldigt skönt att komma hem och få tvätta bort all sand.

Kvällen spenderas hos föräldrarna, så jag passade på att bada och sola lite i eftermiddags-/kvällssolen. Åt lite hallon och tog sedan en lång dusch för att skrubba bort sanden som fastnat överallt på kroppen.

1 Malin:

skriven

Låter som du har haft en bra helg. :) Även fina bilder du har tagit. :)

Svar: har varit en riktigt bra helg! Tack :)
Josefin Sjöberg

2 Diana - Level Up!:

skriven

Hehe snygg bränna;) Men riktigt snygg rygg!:D

Svar: hehe, tack :) Brännan kan man nu efter några dagars solande bara ana litegrann :)
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer