Saknar dig solen

Två dagars solande hann jag med innan solen gick i moln. Idag sitter jag inne ombytt till bikini men ed mjukisbyxorna över och hoppas på att molnen magiskt ska försvinna. Ikväll väntar ännu ett träningspass med Stefan och om det ens är hälften så bra som i måndags blir jag nöjd. 
 
 
När jag nu ändå bara sitter inne och väntar tänkte jag berätta lite mer detaljerat om passet i måndags. Det var som sagt ben som stod på schemat och upplägget såg ut enligt följande
 
Breda knäböj 4*8 
Smala benböj 2*8
Raka marklyft 4*8
Bred benpress 3*8
Smal benpress 3*8
Bencurl 3*dropset
Benspark 3*dropset
 
Detta var första gången jag faktiskt körde dropset på riktigt. Och jag tror att jag är lite kär. Det är ju verkligen ett  ulitmat sätt att avsluta ett pass för att mjölka ur musklerna totalt. För er som inte vet vad dropset är går det ut på att man börjar på en vikt som är så tung att man precis kan göra t.ex. 8 repetitioner. Sedan sänker man vikten och gör så många repetitioner man klarar av och fortsätter sänka ner till en riktigt låg vikt. Passar utmärkt att göra i maskiner och det gäller att man håller ett högt tempo mellan sänkningarna. 
 
Jag har idag, två dagar senare, grym träningsvärk. Jag gråter en skvätt varje gång jag ska sätta mig ner, resa mig upp, gå någonstans eller sitta stilla. Men samtidigt, vilken eufori! Jag älskar dropset!
1 Jojohanna:

skriven

Hmm, imorse var det nästan vantar och mössa som gällde här... På riktigt. Ingen sol och värme i än. Men hoppet är ju det sista som lämnar en :)

Svar: trist! Här var det varmt, men blåsigt och molnigt. Solen tittade fram 5 minuter, men på den tiden hann man ju bara byta till bikini, sen var den borta igen...
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer