Ett försök

Jag tycker verkligen att det är jättesvårt att inte kunn aträna som vanligt nu. Dels för att jag inte har tillgång till gymmet, men just nu är inte det det största problemet. Jag har varit förberedd på att mu när jag bor ute i stugan ska det vara löpfokus. Detta har ju då helt gått åt skogen då jag har problem med min fot och därmed inte kan springa obehindrat. 
 
Men efter strandhänget idag var jag alldeles för rastlös och började greja med mitt gummiband från craft. Körde ite olika övningar för armarna, följt av armhävningar, men ville ha mer. Bytte därmed om och sprang en kilometer barfota på en mjuk stig ovanför stranden. 
 
Det stora problemet under dessa perioder då jag inte kan träna som jag vill / som jag planerat är att hjärnspökena sätter in. Jag känner mig ganska värdelös och lite som att meningen med livet har försvunnit. För att försöka råda bot på det har jag tagit över mammas terapi-metod; stickning. 
 
 
Jag vet ju om att jag bara borde fnysa åt dessa spöken, men de får mig att verkligen inte känna mig till freds med mig själv. Varken med min kropp eller min prestation. Jag vill verkligen bara komma igång igen, och det suger när det inte fungerar och man inte kan göra så mycket åt det.
1 Pierre:

skriven

Jag skulle se det som ett perfekt tillfälle att få stabilare och starkare fötter. Du springer barfota och det är alldeles utmärkt! Stärker alla små muskler och det är sånt man borde, men aldrig gör eftersom man vill alltid springa mer, längre och på asfalt (med lite glas och annat kul). Så jag säger: Kör på med barfotalöpningen. Känns det bra så bara fortsätt! Börja smått, som du gör och öka långsamt. Du kommer få stabilare och starkare fötter och det kommer hjälpa skitmycket!
Sedan kan du alltid köra med kroppen som motvikt. Burpees, armhävning, crounches, jumping jacks, höga knän, plankan, etc etc.

Gör det till ett fyspass vid stranden. Spring 200 m, gör 10 burpees och 20 crounches, spring tillbaka 200 m, gör armhävningar och upphopp, spring 100 m, gör utfall och plankan, spring.. etc etc. Du fattar. och dra med dig pågen! ;)

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer