Summan av kardemumman

Som ni märkt har jag inte gått igenom månad för månad vad som hänt under året. Inte heller sammanfattat träningprestationer eller händelser. Men nu när det nya året har kickat igång vill jag del med mig av lite tankar och känslor.
 
Jag igår innan vi begav oss till festligheterna
 
2012 var året då jag satsade på löpningen igen och sprang både en mil och 13 km. Det var året då jag kom igång med gymmandet, och faktiskt lyckades fortsätta. Jag vågade ge mig på fria vikter och utvecklades. 
 
Jag har under de 3 sista månaderna på året lyckats med mina 80 träningspass trots motgångar i form av sjukdom. Detta är viktigt för mig utöver de resultat som det gett mig fysiskt. Det är en av de första gånger som jag faktiskt lyckas fulfölja en sdan galen målsättning. Att inte tillåta mig att misslyckas, och det är stort. Det jag fått av detta är viljan att träna, hela tiden. Det är inte längre jobbigt att ta sig upp och iväg, det har blivit en självklarhet. Jag vet nu att jag kan uppnå precis vad jag vill. 
 
Under 2013 ska jag fortsätta ha träningen som en självklar del i mitt liv och jag ska fortsätta bygga upp min kropp  och bli starkare. Jag ska även satsa på att testa nyasaker och hitta mig själv. 2013 är mitt år helt enkelt. 
1 JHH:

skriven

Fina bilder :) Tycker det grymt att du inte gav upp :) Kul att känna att man vågar ta sig än fria vikter och utvecklas :)

Svar: Tack :) Det känns verkligen hur bra som helst :)
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer