Fokus våren 2013

Då har man landat hemma i lägenhetenoch det är dag att kicka igång det här året på riktigt. Jag har funderat väldigt mycket nu när jag varit iväg på vad som blir mitt nästa steg.
 
Unde rde 3sist månaderna under 2012 var mitt mål att öka mängden träning med en 80-pass utmaning.Under 2013 vill jag fortsätta träna kontiuerligt och ofta, dock inte fullt så mycket som under utmaningen. I slutet av våren ska jag springa mitt första millopp, malmömilen. Därför ska jag försöka lägga upp träningen för att bli så förberedd som möjligt på loppet. Dock vet jag att jag inte kommer komma igång med detta ordentligt förrän om några veckor/månader.
 
Så nu är det kosten som ska ligga i fokus. Senaste månaderna har jag slarvat. hoppat över måltider, ätit allt möjligt skräp och totalt ofokuserat stoppat i mig det jag kommit över. Visst, det yns kanske inte på mig, men med dålig energi är det omöjligt att hitta en balans. Så nu är det jag som börjar med mina ordentliga och älskade frukostar för att fylla på med bra energi. Det kommer bli mycket ägg, turkisk yoghurt, frysta bär, plättar och smoothies. 
 
Även lunchen behöver struktureras upp då det lätt blir någon macka bara eller lite frukt. Nu är det jag som planerar. Soppor, sallader och omeletter är utmärkt lunch och lätt att göra. Jag tror att om jag får rätt på dessa delar kommer det var lättare att finns den där eftertraktade balansen och göra medvetna val av vad jag ska äta resten av tiden.
 
AVslutar med ett litet inspirationskollage på mat från året som gott.
 
 
Jag har för övrigt också invigt träning på svensk mark 2013 idag. Sprang 5 långsamma och tunga kilometer i eftermiddags. Så nu är jag igång!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer