Ny familjemedlem

Ikväll är jag liteupptagen. Fått en ny leksak...
 
Jag som alltid varit skeptisk mot apple...
 
Så nu ska kvällen spenderas med att strukturera upp mina bilder lite tror jag. Allt ska sparas och organiseras både på nya datorn och på den externa hårddisken. Jag är så jäkla glad just nu! (Ja, prylnörd)
1 Patrik:

skriven

Tror du kommer att bli riktigt nöjd, jag gick över till mac 2007 och ångrar det inte en sekund :)

iPhoto eller Aperture är riktigt duktiga på att organisera bilder själva. Händelser, plats och ansikte går av bara farten.


Svar: Fast jag håller ju på med fotografering och vill organisera mina rå-filer i förhållande till redigerade bilder. Men än så länge är jag grymt nöjd iaf.
Josefin Sjöberg

2 Patrik:

skriven

Ok, ja då kanske inte dom programmens funktioner räcker till, även om dom är kraftfulla. Aperture har tex. Version-Stacking möjlighet som gör att redigerade bilder kan sparas i relation till originalbilden. Fast jag vet inte hur det funkar om man tex. redigerar med photoshop eller annat externt program. Funkar också med bilder i RAW format.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer