Just keep going

Somjag sa igårkväll är det nu det är dags att ta tag i träningen igen. Detta bestämde jag mig för att inleda med 40 minuterpå crosstrainern innan ett möte på skolan. 
 
Innan mötet blev efter mötet, för jag orkade inte gå upp ur sängen. När jag väl ställt mig på crosstrainern tog det 3 minuter, sen trodde jag att jag skulle dö. Jag fortsatte och försökte stålsätta mig genom att titta på TVn framför. Men nä, idag var det kämpigt. Det blev tillslut 35 minuter och psykiskt var jag helt slut. 

Bilder från december då jag körde 40 minuter crosstrainer. Helt annan styrka och självkänsla, men jag vet att det finns i mig...
 
Jag är verkligen inte i form just nu, men det är nog mest psykiskt. Jag tror att största anledningen till dagens bakslag är sömnunderskottet som ligger kvar från helgen. Så nu ska vi se till dels att jag vänder tillbaka dygnet lite efter alla dessa lediga dagar och kommer upp i tid på morgonen.Lyckas jag med detta kommer jag även gå och lägga mig och somna tidigare på kvällarna. Jag vet att det är då jag mår som bäst, när jag kommer upp på morgonen. 
 
Det är bara att fortsätta kämpa nu. Inget blir bättre av att ge upp.
 
1 Patrik:

skriven

Antar att det är ganska lätt att komma av sig med träning och form just vid årsskifte och tiden där efter, blir så mycket ledigt som rubbar rutinerna och sen är det svårt att komma igång igen.

Jag har en liten fundering, som jag tror du kan ha ett bra svar på. Jag har alltid haft inställningen att hemmaträning är bra, man kan träna när man känner för det, det i kombination med löpning eller promenader, bara att knyta på sig skorna och ut.... Men, så har jag tänkt till lite och tittat på mina "gamla mönster". Blir lätt distraktioner och att man hoppar över, för jag kan ju träna i morgon. Eller så är det för kallt, för halt, för varmt eller för mycket regn, så jag springer sen.

Så till själva frågan. Tror du jag löser problemet genom att börja träna på gym? Två tre dagar i veckan. Sätter jag av tid och åker dit så kan jag ju inte gärna göra annat än träna där. Dessutom kan jag inte skylla på vädret, eller brist på användbara redskap. Nackdelen är väl att det är 30 minuter med bil, men tid har jag gott om.

Svar: Jag återkommer med ett inlägg om detta ikväll eller morgon. Det är nämligen något jag själv funderat på och hittat en fungerande lösning på det.
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer