38 dagar

Som sagt har jag tagit mig långt ner på formkurvan och om en dryg månad fyller jag 25. I sommar ska jag dessutom springa mitt första lopp. Med andra ord, såhär kan vi inte fortsätta. Så igår satte jag mig och sammanställde lite hur jag ska komma tillbaka till mig själv. Jag satte målet till min 25-årsdag, då ska jag vara på banan igen. Det är om 38 dagar.
 
Det jag reflekterat över är min träning och min kosthållning. I det här inlägget tänkte jag presentera mina träningstankar. 
 
Fokus på löpning är det som gäller den närmaste tiden. Målet under de här 38 dagarna är att få ihop 90 km löpning, det motsvarar 16.4 km i veckan.
 
Styrketräning kommer i andra hand och ska inte prioriteras framför löpningen, men skall inte glömmas bort. Fokus i styrketräningen ska ligga på stora övningar, så som benböj, marklyft, bänkpress och chins för att få en mångsidig träning. 
 
Tabata-planka ska bli ett vanligt inslag i vardagen. Funkar bra som morgonträning på stressade mornar. 
 
Vilodagar bör vara aktiva och innehålla promenader och plankor i kombination med annan lättare rörelse.
 
 
Inlägget om min kommande kosthållning kommer senare under dagen.
1 Pierre:

skriven

Som planka körde jag denna serie ett tag när jag var på semester. Schysst om man kan ha något som plingar till var 30:e sekund eller så.
http://www.youtube.com/watch?v=jO32o8CEaco
Har just nu bara kört planka men tänkte börja med denna sen. Kul med lite variation.

Svar: jag har en tabata-app påtelefonen som plingar 20-10
Josefin Sjöberg

2 Pierre:

skriven

Vad är tabata?

Svar: aktivitet 20 sekunder, vila 10 sekunder * 8
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer