3e passet

Efter lite velande gav jag mig imorse iväg till gymmet för att köra pass 3 i fyrsplitten. Målet var ju egentligen att köra alla 4 pass under vardagarna för att kunna leka mer under helgen och bara göra vad jag känner för. Men då jag sköt upp passet igår blev det ju inte så. Av samma anledning var jag också väldigt nära att ställa in idag. Har man väl börjat göra avsteg från planen är det lätt att fortsätta. Men jag skärpte till mig och åkte iväg. 

Passet fokuserade på rygg och vader. Övningarna var marklyft, stående rodd, latsdrag bakom nacken, lutande rodd och vadpress. Det gick inte så bra. Jag var inte så fokuserad och kroppen var inte med mig alls idag. Men jag testade på övningarna på relativt låga vikter och satsar på att genomföra det bättre nästa vecka. Och i helgen ska jag se till att få till det fjärde passet. 

 
Från början var tanken att jag skulle utvärdera upplägget i slutet av veckan, men har kommit fram till att det får vänta till nästa vecka då jag hunnit köra igenom det två gånger, för att ge det en bättre chans. 
 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer