Veckans träning, v35

Det är just nu turbulens i mitt liv. Jag jobbar med att i så stor utsträckning som möjligt åtminstone hålla kvar de rutiner jag har i träningen. Veckan som gått har sett ut såhär
 
Måndag: Vila
Tisdag: Morgongym, Starting Strength B
Onsdag: Morgongym, Starting Strength A
Torsdag: Löpning, 2.5 km
Fredag: Morgongym, Starting Strength B
Lördag: Vila
Söndag: Fotbollsmatch
 
 
Jag saknar fortfarande att få in min löpning, men just nu är all träning som blir av ett plus. Vi kan väl också konstatera att jag med största sannolikhet inte springer midnattsloppet som ja är anmäld till om två veckor... Men man ska aldrig säga aldrig. 
 
Hursom helst fortsätter trots allt den där känslan av att jag är oerhört stark att infinna sig. Jag lastar på mer och mer i mina övningar, och än så länge tar det inte stopp. För en vecka sen persade jag med marklyft på 60 kg, och idag tog jag 65 kg. Med andra ord är det inte musklerna som stoppat mig utan med största sannolikhet blir min teknik bättre och det blir mer av en vana.
 
När man är inne i en sån här svacka som jag är nu är träningen viktig. Det är när jag tränar jag känner igen mig själv och det är då jag verkliogen hittar mig och vad jag vill. Utan träningen hade jag nog inte kunnat resa mig ur sängen. 
1 Felle:

skriven

Usch, lider med dig, vet hur det känns när man mår sådär :(. Bara att ta en dag i taget och försöka fokusera på sånt som är bra. För övrigt så ska det nog vara v.34 (förra veckan), så det inte blir fel i arkivet!

2 Elisabeth:

skriven

Heja dig!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer