Snacka om tur

Jag skulle träna fotboll idag. Men jag har på något sätt ingen motivation över huvud taget till det. Tror det är nu när det är så mycket med plugget att jag bara blir stressad av att göra annat under längre stunder. Snabbt och lätt la jag om planen och bestämde mig för att springa lite längre än jag gjort senaste tiden, utan att pressa några tider. Jag tror det är så jag måste komma igång med löpningen och hitta glädjen i det igen. Att bara springa på känsla och inte skynda för mycket. 
 
dag har det regnat till och från och varit ordentliga skurar. Jag trotsade detta och hoppades på att det skulle vara uppehåll tillräckligt länge. Om inte annat är det ju faktiskt skönt att springa i regn. Jag klarade mig utan regnet, det började samtidigt som jag svängde runt hörnet på huset och stoppade klockan. Vinden däremot fick jag en stor portion av. 
 
Resultatet blev 6.3 km på en tid betydligt bättre än jag planerat, men fortfarande ganska långsamt. Hur som helst var det skönt. Precis vad jag saknat. De där lugna rensande rundorna. 
1 JHH:

skriven

Det där att bara ge sig ut utan press och krav är svårare än man tror. Gött att du kom ut och härligt att slippa regn :)

2 JHH:

skriven

Åh, det går inte att kommentera på ditt inlägg om PB i marklyft...men iaf skulle bara säga GRATTIS och grymt jobba! Kul med ett sådant mål också :)

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer