Pannkaksberg

Denna lördagmorgon har bjudit på sovmorgon, nyhetsmorgon i sängen och pannkaksbrunch efter en promenad till affären. Till mig blev det fluffiga små pannkakor med bakpulver och kokosmjöl i. Självklart även mjölk, ägg och vetemjöl. Pågens pannkakor var av den mer traditionella typen. 
 
Dessa toppade vi med grädde och kvarg hårt ihopvispat med lite vaniljpulver och ett uns vaniljsocker. Även, melon, päron och mango trängdes på pannkakorna och jag valde att ringla över honung för att lyxa till det lite extra. 
 
Om det var underbart? Ja! Proppmätt ska jag nu bege mig till gymmet för att öva marklyft. Håll tummarna för att det inte är för mycket fokl där såhär en lördag.... 
 

 
 
1 Jenny:

skriven

Nej det tror jag absolut inte, men jag känner mig "svullen" när jag äter mejeri produkter, och jag verkligen älskar kvarg och åt sånna mängder :)
Så slutsatsen: Jag blir plattare om magen av att inte äta det :) Kramis!

2 Alice:

skriven

Ååh, vad det ser gott ut!

Svar: Det var riktigt gott. men pannkakor är väl iofs alltid gott ;)
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer