Har hört att man ska sluta på topp

Idag är en sådan dag då jag, om det inte var för mitt planerade projekt att köra Running Streak 10 dagar, hade ställt in min planerade träning. Jag kom inte hem förrän klockan var 21.20 och var inte alls sugen. Men jag kom också fram till att det är bara tisdag, jag kan inte REDAN bryta detta. Jag ska klara det, så enkelt är det. Så jag bestämde mig för att trots allt dra på löparkläderna och snöra på mig skorna.
 
Jag hade redan innan planerat att det inte skulle bli jättelångt. Rättare sagt skulle det bli kort med fokus på att höja tempot. Det blev två varv på min runda runt kvarteret som är 1.20 km lång. Mellan varven gick jag ca 50 meter. Första varvet höll jag ett normalsnabbt tempo För att sedan andra varvet kräma på lite mer. Då halva rundan var rak och kraftig motvind var det lite kämpigt, men det gick ändå helt okej. 
 
 
För att avsluta gick jag in och hämtade hunden för att faktiskt (för en gångs skull) jogga ner efteråt. Dock var hunden på humör att springa lite, så det blev ett relativt högt tempo på sista varvet också, med undantag för några kisspauser såklart. Det gick så otroligt lätt trots allt att springa att jag började fundera på om jag inte skulle ta ett varv till. Men sen tänkte jag efter och insåg att jag ska unna mig att sluta på topp idag. När jag fortfarande känner mig stark och oövervinnerlig. Det är en ny dag imorgon, jag kan ta ut mig ordentligt då. 
 
Runningstreak facit hittills: 
Lördag: 5 km
Söndag: 8 km
Måndag: 4.5 km
Tisdag: 3.5 km
                            Totalt: 21 km
1 Lisa:

skriven

Bra gjort! Jag var också duktig idag. Jag sprang intervaller imorse kl 6.00. Då känner man sig duktig efteråt. Kram!

2 Pierre:

skriven

Duktigt av dig att sticka ut trots att det var lite sent. Har gjort så förr men jag klarar det inte längre om jag ska kunna komma upp vid halv sex.

Svar: ska man bara vara ute i 20 minuter går det ju hur bra som helst att fixa det vid halv tio. Låg i sängen halv elva och somnade halv tolv. inga problem att ta sig upp strax efter 6. Men det gäller ju bara om man inte gör det till en vana. Men nån gång ibland så :)
Josefin Sjöberg

3 JHH:

skriven

Bra jobbat!!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer