Frustration

Jag tog åt mig av kritiken jag fick igår angående mina promenader. Då jag vaknade med ett ännu sämre morgonhumör än igår så skippade jag morgonpromenaden. Jag bestämde mig dessutom redan igår för att jag idag inte skulle springa, då jag mentalt inte riktigt är där ag borde just nu. Fotbollsträningen igår t.ex. fick jag avbryta för att det bara inte funkade. Ibland är det så. Så då tänkte jag planera in en vilodag idag med enbart plugg. 
 
Men i takt med att plugget gick åt skogen blev frustrationen bara större och större. och för att itne sätta mig i ett hörn och gråta eller sparka sönder en vägg bytte jag trots allt om till löparkläder. Jag tänkte att en runda ut bland åkrarna skulle rensa tankarna lite. et började väldigt bra faktiskt. Skönt tempo trots stumma ben. Men sedan sprang jag runt ett krön och märkte vinden. Jag svor och skrek resten av rundan (4.5 km ungefär...) och var på så jäkla dåligt humör. Men när jag kom hem, hör och häpna, var detdåliga humöret betydligt mindre. Lyckades väl trots allt få ut en del av frustrationen på vinden och fick skrika av mig. 
 
Men det är fortfarande en "såndär" dag idag.
 
 
 
1 Felle:

skriven

Ja, jag vill jättegärna springa! Vet inte om jag kommer orka hålla din takt bara, länge sen jag var ute nu :P. Nästa vecka har jag knökfullt, men veckan efter det kanske?

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer