Det förbjudna brödet

Nu tänkte jag, innan jag går och lägger mig, ta och förklara det här med varför jag har som målsättning att inte äta bröd. JAg har tidigare nämnt att bröd är för migen trigger. Vi kan ta den senaste veckan som exempel. 
 
måndag och tisdag har funkat hur bra som helst och jag har följt både tränings- och matplaner. Onsdagen började helt ok, men sen... Under kvällen igår skulle jag direkt efter skolan till ett möte på jobbet och där bjöds det på frallor. Jag hade inte hunnit äta tillräckligt mycket innan och det blev min utväg. En fralla slank ner, underbart gott. Och sedan var jag mätt. Men självklart tar man en till, just för att det är så gott! 
 
Vad händeer sedan idag? Till lunch blir det äggmacka och köttbullsmacka med rödbetssallad. Det är verkligen inte hela världen egentligen. Men bröd överäter jag alltid om jag får chansen. Så mätt och belåten efter lunchen ar jag en macka till, helt i onödan. 
 
Någon som känner igen sig i detta brödfrosseri? Inte nog med det så blir man ju hungrig efter en timme igen, magen blir svullen och huvudvärken sätter in. Så nu ska jag bryta brödfrossan igen, startar nu! 
 
 
 
1 Pierre:

skriven

Jag kan väldigt mycket relatera till det där. min last är mat. =) Ge mig mat och jag vill ha mer. Som igår, gjorde någon fläskfileröra och sedan inbakad. En enorm pirog. Åt min portion... och sen resten.

2 Anna M:

skriven

Jag älskar oxå bröd, men upplever aldrig att jag föräter mig på det. Jag äter tre lingongrova till "frukost" (alltså när jag går upp innan jag går till jobbet vilket rent tidsmässigt nog räknas som lunch) och står mig på det fram till "lunch" (det som folk kallar middag). Men å andra sidan så har jag inte de målen du har, utan mer bara, "jag rör mig för att må bra".

3 LINNÉA DAHLGREN:

skriven

Jag har inte tänkt på det på det sättet men nu när du säger det... Det stämmer fan. Jäkla bröd!!!

Svar: hehe, eller hur! Jäkla bröd.
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer