Coming Clean

Det finns en sak som jag inte ofta pratar om. Något som har tyngt mig länge. Flera år tror jag till och med att det handlar om. Jag har ett kreditkort, vilket jag har belastat alldeles för tungt. Utan att gå in på några siffror kan jag ju säga att det handlar inte om några astronomiska summor, men det är såpass mycket att jag inte kan betala av det på mitt CSN. 
 
Räkningen trillar in varje månad och jag betalar av så mycket jag kan på det, och sedan har jag inga pengar kvar och tvingas använda kreditkortet igen. Det är verkligen inget optimalt levnadssätt.Speciellt inte om man som jag inte lyckas betala hela räkningen utan lter det ligga och ticka ränta. I förra månaden maxade jag gränsen och det kändes som en riktig bottennivå. 
 
Den här skulden som jag vet ligger och växer har legat som en skugga över mig och bitvis har jag mått riktigt dåligt av det. Kreditkortet är meningen att vara en back-up och inte något nödvändigt för min överlevnad. Jag har försökt leva snålt länge nu för att kunna betala av det, men det funkar bara inte. senaste månaderna har ca 20% av min inkomst (dvs 50% av det jag har utöver fasta boendekostnader) gått till att betala denna räkning, men ändå syns det inte när den kommer nästa månad.
 
Borttrollad skuld.
 
Så gissa hur skönt det nu känns. När jag upptäckte att månadens lön från jobbet var större än jag trodde och jag för första gången på så länge jag kan minnas kunde betala av hela räkningen och lite till. Ikväll blir det till att fira och för en stund leva i en värld helt utan bekymmer. 
 
 
 
 
1 Linnea Dahlgren:

skriven

Åh så skönt! Jag har ingen kredit men har aldrig över till sparande och det tynger mig som fan!! Så nu är jag verkligen på g denna månaden trots den snålaste lönen jag någonsin fått för att ha en riktigt bra pengamånad!! För det här med dålig ekonomi är fan inte kul

Svar: Exakt, det är ju verkligen inte kul att känna att pengarna styr ens liv.
Josefin Sjöberg

2 Sandra:

skriven

Gud vad härligt! Grattis :D
min lön denna månaden var mycket lägre än vad jag trodde, men det beror på att jag inte fick anställning förens 9 dagar efter att de började räkan, så 9 dagar mindre lön + 2 dagars sjukdom. blir mycket mindre men det är bara denna månaden hoppas jag :)

Svar: Tack! det är så sjuuuukt skönt
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer