Välkommen måndag

Jag känner att idag kommer bli en bra dag. Dagen har redn fått bästa möjliga start genom en sovmorgon följt av frukost och kaffe. Till kaffet passade jag på att läsa ikapp det sista av alla bloggar jag följer och det slutade med att jag blev sugen på att sätta upp ett stort mål. Så stort att jag aldrig tidigare vågat ens tänka tanken. Men när jag läste om Pierres lidingölopp blev jag faktiskt riktigt sugen. Så lidingöloppet 2014 kanske? Vem är med? 


Jag har även hunnit med att skicka in en reviderad version av min rapport från i våras, vilket jag skjutit upp hur länge som helst. Hurra för mig! Detta firades med ett jobbigt cirkelpass. Slog ihop två pass jag brukar köra, ett benpass och ett magpass, tre cirklar av varje och istället för att vila mellan cirklarna körde jag den andra cirkeln. Detta tog ca 45 minuter att jobba igenom och svetten rann verkligen om mig. så jag passade på att ta lite bilder direkt efter. Jag kände att jag slarvat rejält med benträningen sista tiden, så det ska detdefinitivt bli bättring på framöver!
 
Svettig och glad

Som sagt; cirklarna görs tre gånger i följande ordning: Bencirkel - Magcirkel - Bencirkel - Magcirkel - Bencirkel - Magcirkel
 
Bencirkel:

30 knäböj
10 enbensknäböj (på varje ben)
10 stepup (på varje ben)
8 draken (på varje ben)
20 tåhäv (på varje ben)
20 jämfotahopp (upp på box/bänk/soffa)
 
Magcirkel (hittas också här):
 
10 benlyft med raka ben (doppa hälarna i marken)
10 benböj med 90 grader i knäna (doppa hälarna i marken)
10 raka situps
10 rakasitups samtidigt som benböj med 90 grader i knäna
20 cykelsitups (10 på varje sida)
10 sittande rodd
10 sittande med hälarna i luften och nudda en hand i taget rakt bakom
20 sek. planka
 
 
1 Pierre:

skriven

Jag är på!!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer