Matlådetips

Ännu en dag är här och även den går i pluggets tecken. Nu är det bara två pluggfyllda dagar kvar och Jag ska banne mig sätta denna tenta. Jag har bestät mig. 
 
I brist på annan inspiration att dela med mig av tänkte jag tipsa er om hur man kan minska ansträgningsnivån för att laga bra mat. Det stavas kyckling. Vi äter väldigt ofta ugnsbakad kyckling. Man tar filéerna och lägger i en ugnsform. På med olja och valfria kryddor, t.ex salt paprikapulver och chili, eller så kan man göra de med currysmak. Man tager vad man haver helt enkelt. 
 
När vi gör detta så gör vi alltid mer än vi äter. Ofta blir det att vi gör ett helt kilo kyckling. Till detta kan man äta rotfrukter eller matvete t.ex. Detta gör vi också lite extra så att man får två färdiga matlådor efter att man ätit. Visst, detta är inget revolutionerande, men det fina ligger i att man sedan har några extra halva matlådor. Då kan man göra som vi gjorde igår. Vi kokade lite matvete, värmde upp broccoli och ärtor och slängde fram en avokado och lite coctailtomater. Tillslut värmde vi kyckling i mikron och slängde på en klick smaksatt creme fraich. Snabbt, enkelt, gott och nyttigt.
 
1 Diman Dilir:

skriven

ser sååå gott ut! och väldigt inspirerande blogg!

Svar: Gott och så enkelt. Broccoli är sjukt underskattat! Och tack så mycket!
Josefin Sjöberg

2 Nicolinafoto:

skriven

Det ser så himla gott ut och jag själv brukar även göra som dig! Dock tycker jag kycklingen blir "torrare" om man värmer upp det en gång till. :/

Svar: Om man ser till att den bara precis har blivit klar när man tillagat den första gången blir den inte så torr när man värmer upp den. Sen får man ju inte värma för länge heller. Sen har jag märkt att den blir som bäst om man tillagar kycklingen när den är frusen.
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer